Schema och boka

Passbokning Skärblacka
Passbokning Valdemarsvik

Du loggar in på passbokningen såhär:

Användarnamn: Är den 4 eller 5 siffriga kod som finns på framsidan av ditt kort.
Lösenord: Ditt personnummer. 8 siffror, ex 19780105.
Platser till samtliga pass släpps 2 dagar innan aktuellt pass är kl 06.00 på morgonen.


Passförklaring:

Lunchpasset
Mix av HIIT, Tabata, Abs and Ass. Högintensiv och effektiv träning.


HIIT
Här arbetar vi med gögintensin intervallträning med den egna kroppen som belastning. Du lutrar kroppen att den vilar under styrkedelen av passet. Vi arbetar med stora rörelser där kroppens största muskel, hjärtat, får jobba ordentligt! Det här är inget pass för den som nyyss börjat träna.

Sityoga
Lugna strechande rörelser till avslappnande musik/ljud. Vi går egenom hela kroppen och håller varje position ca 3-4 min. Detta görs sittade på en stol. Ett bra kom igång pass för er som känner att ni behöver bli smidigare och få kraft av rätt andningsteknik. Andningen är central i detta pass. Längd 60 min

TapOut
Ett fartfyllt medelpass där man jobbar både med kroppens motstånd och viktplattor och band. Passet är kampsportsinspirerat med lite annorlunda övningar.

Morgongympa
Vi river igång onsdagsmorgonen med ett fartfyllt aerobicspass.
Till fartfylld och medryckande musik tar vi oss igenom en lätt koreografi. En koreografi som ändras eller helt byts ut med jämna mellanrum. Detta pass är för dig som söker en fartfylld morgon med massor av positiv energi. Avslutas med en stretch. Passet är 60 min

Kettlebells Godmorgon
Här tränar vi både kondition och styrka. Vi inleder med gemensam uppvärmning. Sen jobbar vi med Kettlebells i Tabataform (intervaller), till peppende musik. Alla kan vara med, motstånd och tempo anpassas efter egen förmåga och avslutas sedan med en stretch.
Helt enkelt en härlig start på dagen. Passet är 45 minuter.

Morgonpasset
Morgonpasset bjuder på en underbar rivstart på veckan. Vi jobbar med redskap samt egen kroppsvikt som motstånd. Efter en uppvärmning till musik och där vi får kroppen att vakna till så fortsätter passet med styrkeövningar för hela kroppen.
Focus ligger på rätt tekniksamt uthållighet. Allt efter individell förmåga. Meningen är som med all träning att vi utmanar oss själva. Det finns alltid alternativ övning om det är något du inte har möjlighet att utföra.
Utmana dig själv i en fantastisk grupp där stämningen är på topp redan på måndag morgon. Kan det bli en bättre start på veckan?

Tabata
Högintensiv intervallträning där du tränar i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder i varerande övningar.

Muskelstep
Till medryckande musik och med bräda som redskap tränar vi step med medelsvår kombination. Vi börjar med bas och utvecklar stegentill en medel. Vi jobbar i olika block (3-4) och utför även styrka under passet för att även träna överkropp i passet. Passet är 75 min

Step Bas
Vi tränar med bräda som redskap med enklare stegkombinationer till härlig musik.

BarreMove Rörlighet
Dansinspirerat pass med influenser från balett, yoga och funktionell träninng.
 
Easyline
Träningsformen som slagit stort.
Easyline cirkelträning är ett effektivt sätt att träna på och som ger snabba resultat.
Du tränar kondition, styrka, uthållighet och förbränning under 30-60 min. Anpassa intesitetsnivån efter dig själv och få en effektiv träning som passar alla.
RMR med fokus på Rygg Mage Rumpa.
 
 
Spinning
Cykling i grupp till peppande musik. Ett pass för dig som snabbt vill förbättra konditionen. Ingen koordination krävs, ett pass som passar alla, såväl nybörjare som avancerade. 
 
Yoga 
Introduktion för nybörjaren för yoga med fokus på smidighet, styrka, balans och andning.

Core
Core, kroppen kärna. Vi jobbar med bålen i olika övningar. Hitta muskler du inte visste att du hade.
 
Box
Är ett konditions och stryrkepass inspirerat från boxning och kampsport.
 
 Zumba 
Zumba är en rolig och uppiggande träningsform där de latinska rytmerna står i fokus. Dansinspirerad workout brukar man förklara Zumba som, du lär dig grundstegen till ett flertal latinamerikanska dansstilar och svänger till den heta musiken!


In Shape
Här jobbar vi med skivstång och vikter. Här kan alla vara med och anpassa sin egen träning

Kortlekspass
Vi jobbar efter kortlekens förutbestämda övningar till slumpade antal. Ett varierat och annorlunda pass.

Peak
Ett cirkelpass med varierande övningar.

PowerMix
Högintensiv träning där du tränr styrka, uthållighet och smidighet.

Mountainbike
Vi cyklar på små fina stigar i skogarna runt Skärblacka. Farten anpassas efter deltagarna. Vårt mål är att ni får en rolig och lagom jobbig upplevelse. Egen cykel och hjälm krävs. Vi startar från Hälsobruket. 

För mer info OM MTB ring Leif 070 5771835

Alla är välkomna